Wioska obronna

Dziś w poradniku do plemion prezentuje podział wiosek

Posiadane w plemionach wioski koniecznie musimy dzielić na wioski ofensywne czyli takie w których rekrutujemy tylko wojsko do ataku oraz wioski defensywne analogicznie do pierwszych rekrutuje się w nich tylko wojsko do obrony. Podział takowy należy stosować już od drugiej wioski. Ilość wiosek obronnych w stosunku do ilości posiadanych zależy od naszego nastawienia do gry. Jeśli jesteś graczem ofensywnym wiadomo że tych wiosek będzie mniej, bo większe korzyści i satysfakcje będziesz czerpał z ataku. Optymalny podział to pół na pół. Jednak dla graczy którzy wiedzą jak bronic się offem taki podział jest niewystarczający – jednakże i gracze ofensywni nie mogą zapominać o wioskach deff-owych.

wioska deff  – piechota (świat z łucznikami)

ok 7000 pikinierów; 7000 mieczników, 5000 łuczników

wioska deff – piechota (świat bez łuczników)

ok 9500 pikinierów, 10000 mieczników

wioska deff – mieszana

ok 6000 pikinierów, 6000 mieczników, 1000 ciężkich kawalerzystów

wioska deff – kawaleria

ok 3400 ciężkich kawalerzystów

Stan zabudowy wojskiem zależy od rozbudowy wioski.  Ja nie jestem zwolennikiem rozwijania wioski do maximum. I tak w wiosce deff zbędny mi jest warsztat – nie buduję go zyskując dzięki temu kilka miejsc w zagrodzie. Ratusz do 20 poziomu  – więcej jak dla mnie zbędne. Tam gdzie chce mieć sama piechotę stajnie buduję tylko do 5 poziomu, a czasem wcale zyskując dzięki temu kolejne miejsca w zagrodzie. Nie buduje też wysokiego rynku – 21, 22 poziom jest wystarczający do przesyłania surowców.

Warto wspomnieć też że istnieją tez wioski zwiadowcze

ok 7000 zwiadowców + ok 3000 pikinierów i 3000 mieczników

Nie polecam robienia wiosek z samym zwiadem, gdyż przy niespodziewanym nocnym ataku padną jak muchy. 7000 zwiadowców to zwykle wystarczająca ilość by zeskanować ofiarę.

Moja rada: nie warto inwestować w dużą ilość wiosek defensywnych. Należy postawić na atak!!! Plemiona opierają się głownie na walce i od tego jak potrafimy używać ataku zależy nasz sukces. Deff owszem jest ważny i należy go mieć, ale najważniejszy jest atak. W pierwszej fazie gry to agresorzy wygrywają wszystkie potyczki i to oni w dużej mierze najczęściej dostają się do top100 czy nawet top10. Gra defensywna daje bardzo złudne poczucie bezpieczeństwa. Deff szybko się kończy i jeśli nie będzie czym odbijać wiosek, atakować przeciwnika, wybijać mu jego offa będziesz skazany na przegraną.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Pozostałe i oznaczony tagami , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

*

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.