Dziś Poradnik jak wykryć szpiega w Plemieniu
Plemiona to gra w którą gramy z innymi realnymi ludźmi. A ludzie tak jak i w realu potrafią robić różne świństwa. Anonimowość i brak późniejszego wstydu w razie wykrycia takiego szpiega sprawia, że ludzie dużo łatwiej niż w realu decydują się robić rzeczy na które w realu ciężko byłoby im się zdobyć.
Rozróżniamy trzy rodzaje szpiegów inaczej kretów:
1. Kret na multikoncie gdzie konto właściwe jest w plemieniu dla którego wyciaga potrzebne informacje, natomiast konto pomocnicze jest w plemieniu z którego te informacje należy wyciągnąć.
2. Kret – kolega gdzie dwoje znajomych ma konta w różnych plemionach i jeden drugiemu – czasem nieświadomie sprzedaje info, a drugi sprytnie to wykorzystuje
3. Kret – zastraszony gdzie przypadkowy gracz dostaje warunek że nie zostanie przejęty jeśli będzie kopiował i przekazywał wiadomości swemu „pracodawcy”
Kret z prawdziwego zdarzenia jest niestety nie do wykrycia. Jest aktywny w plemieniu, wysyła pomoc, ataki, przejmuje wioski wroga, daje mnóstwo pomysłów na rozwój, często niestety dostaje się dzięki temu do „rady plemienia” – gdzie zyskuje dostęp również do ukrytego forum. A informacje wyciekają nie przez PW tylko przez jakiś nie związany z plemionami komunikator.
Jednakże najczęściej trafia się na niezbyt bystrych, którzy zrobią wszystko by przedłużyć swój byt na świecie. Dlatego warto próbować takiego kreta znaleźć.
Sposób pierwszy – pół żartem pół serio
Wysyłamy wiadomość do całego plemienia z prośbą o zgłoszenie się kreta w zamian za co otrzymywać będzie sporą sumę surowców (koniecznie wymieniamy ile – ilość dostosowana do rozwoju graczy w plemieniu) oraz wsparcie do wiosek (ilość również dostosowana etapu na jakim jesteśmy) oraz zachowanie anonimowości. Sposób dosyć banalny ale w czasie mojej kariery plemiennej złapało się na niego kilku graczy. Oczywiście należy sprawdzić czy zgłaszający sie to rzeczywiście kret czy tylko osoba próbująca wyłudzić surowce na rozwój.
sposób drugi – szpieg na szpiega
Wysyłamy do wszystkich graczy wiadomość o ataku na jednego z graczy plemienia które ma u nas szpiega. Każda wiadomość musi różnić sie jakimś drobnym szczegółem. Następnie jeden z czołówki graczy w plemieniu próbuje pod groźba przejecia wyciagnać od graczy nizej postawionych we wrogim plemieniu dostać kopię wiadomosci która juz zapewne wyciekła. Jeśli to sie uda (często takie informacje wstawiane są na forum z usuniętym nickiem informatora) porównujemy do kogo taka wiadomosc została wysłana. I szpieg wykryty.
sposób trzeci – wiszące zastępstwo
Każdy z plemienia musi przekazać wiszące zastępstwo osobom z rady a te często w nocy wchodzą na konta i sprawdzają – gdzie stacjonuje wojsko, kto jest odbiorcą lub dawcą surowców, ostatnie zastępstwa – bo może ktoś daje zasta osobie nie z plemienia w nocy, kiedy nikt nie sprawdza, i niestety pocztę. Nie namawiam jednak do czytania korespondencji a sprawdzenie jedynie z kim są rozmowy – jeśli z kimś z wrogiego plemienia – to niestety czytamy. Co jeszcze można sprawdzić na takim zastępstwie? Można spróbować wysłać ataki na wszystkich członków plemienia – jeśli ktoś ma multikino taki atak nie będzie możliwy i wyświetli się komunikat ze jest to działanie niedozwolone między tymi kontami.
sposób czwarty – ostateczne rozwiazanie
Rozwiązujemy plemię i po dwóch dniach zakładamy je znów wysyłając zaproszenia do byłych członków – ten kto dołączył do wrogiego plemienia musiał mieć z nimi coś wspólnego. Jest to jednak rozwiązanie mało skuteczne, bo zwykle po rozwiązaniu plemienia nie da się go już odbudować na taki poziom na jakim było wcześniej.
Trzeba niestety pamiętać ze wykrycie szpiega zależy w dużej mierze od szczęścia – aczkolwiek warto próbować.
Niezły szpieg byłby z Ciebie 🙂
Są też inne sposoby może kiedyś napisze tutaj 🙂
Serdecznie zapraszam do pisania własnych artykułów. Wystarczy się zarejestrować i już można pisać. Oczywiście artykuły ukażą się dopiero po moderacji.
Dzięki za taki dział.