Poradnik dotyczący wioski atakującej w Plemionach
Posiadając kilka wiosek konieczny jest ich podział na wioski off i deff. Dziś przedstawię moje wioski off-owe. Na światach gdzie nie ma łuczników konnych zastąpić je można lekka kawalerią.
Wioska off
Przeciwko dużej ilości pikinierów:
8000 Toporów
2000 Lekkiej Kawalerii
500 Łuków Konnych
100 Ciężkiej Kawalerii
100 Zwiadowców
300 Taranów
20 Katapult
Przeciwko dużej ilości mieczy:
6000 Toporów
3000 Lekkiej
300 Taranów
20 Katapult
100 Zwiadowców
Przeciwko dużej ilości łuczników:
6000 Toporów
2000 Lekkiej Kawalerii
1000 Łuczników na Koniach
300 Taranów
20 Katapult
100 Zwiadowców
do zbicia muru:
6000 Toporów
2500 Lekkiej Kawalerii
500 Taranów
20 Katapult
100 Zwiadowców
1 Rycerz + bonus Wakaliera Carlosa
Nie polecam robienie wiosek jedno jednostkowych, aczkolwiek przy naprawdę sporej ilości wiosek można już pokosić się o robienie typowo specjalistycznych offików. Wojsko takie buduje się bardzo długo rekrutuje się go tylko w jednym budynku:
na pikinierów:
17 000 Toporów
300 Taranów
100 Zwiadowców
na miecze, lub jako szybki off obijający:
4500 Lekkiej Kawalerii
500 Zwiadowców
W każdej wiosce mam od 10 do 20 katapult w celu rozwalenia placu. Zapobiega to przed manewrowaniem wojskiem przez przeciwnika miedzy atakami czyszczącymi a grubaskami.
100 jednostek zwiadu to takie praktyczne minimum które powinno się znaleźć w każdej wiosce. Podczas ataku nawet jak zgina inne jednostki często pozwala zobaczyć co w wiosce jeszcze siedzi.
Ciekawy sposób rozwoju wioski ofensywnej 😉
Nigdy nie spotkalem sie z tym zeby ktos robil deffa z samymi pikami 🙂
Zastanawia mnie taka kombinacja offów. Ja robię np. offy z dużą ilością katapult a optymalizuję liczbe taranów co oszczędza miejsce w zagrodzie.
215 taranów to optimum ta liczba zapewnia maksymalizację strat przeciwnika w przeliczeniu na zasoby. Mówimy tu o ataku na wioski obsadzone max 5 zagrodami defa.
Wolne miejsce przeznaczam na katapulty. Co to daje. Budowę offa w ciągu 12 dni przy prędkości świata 1, budowę offa który zawsze coś zniszczy jak nie wojsko to budynek. Niszczenie budynków bardzo źle wpływa na morale obrońcy, gdy poza murem pada jeszcze np. zagroda albo koszary albo stajnia.
W dalszej fazie gry można robić wioski z 400 max 500 taranami ale 400 wystarczy do szybkiego burzenia murów.
jeżeli chodzi o układ wojska to należy dobierać tak rodzaj wojska i jego liczbę aby budowa wszystkich wojsk kończyła się w tym samym czasie. Można robić kombinacje wojsk pod określonego przeciwnika ale korzyści z tego nie wielkie, a tracimy tylko czas.